2022. július 1-jétől kezdődően az utazási költségtérítési rendszer jelentősen átalakul. A változásokkal összefüggésben az alábbiakra szeretnénk felhívni szíves figyelmüket:

Az eddigi rendszer átalakításának egyik legfontosabb pontja, hogy megszüntetésre kerül a papír alapú utazási utalvány, amelyet a továbbiakban nem kell a betegek részére a háziorvosoknak előzetesen kiállítaniuk, hanem az egészségügyi szolgáltatónál való megjelenéseket majd egy elektronikus rendszerben (ELUKER) fogják a fekvőbeteg-gyógyintézetben, járóbeteg-szakellátóban,stb. rögzíteni. A betegnek, illetve kísérőjének a szakellátás igénybevételekor jelezni kell ezirányú igényét, csak ekkor történik az ELUKER rendszerbe az igény továbbítása.

Utólagosan erre nincs mód!

2022. július 1-jétől kezdődően a betegeknek az egészségügyi szolgáltatónál történő megjelenései az

ELUKER rendszerben fognak adminisztrálásra kerülni.

Az utazási költségtérítési támogatás kifizetése érdekében ugyanakkor a betegeknek kérelmet kell

benyújtaniuk az egészségbiztosítóhoz (kormányhivatalhoz).

A kérelem benyújtható elektronikusan a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen ( SZÜF) VAGY papír alapon is.

A papír alapon benyújtható kérelem elérhető a Magyar Államkincstár honlapján, a következő

internetes hivatkozás alatt:

https://egbiztpenzbeli.tcs.allamkincstar.gov.hu/images/epel/nyomtatvanyok/Kerelem_utazasi_k

oltsegteritesi_tamogatas_irant.pdf

A kérelmet a Magyar Államkincstár honlapjáról is letölthetik a betegek, illetve, ha kérelmüket

személyesen a kormányhivatalban, illetve a Kormányablakokban nyújtják be, úgy ott is

rendelkezésükre bocsátják.

Amennyiben ezzel kapcsolatban további kérdésük lenne, a rendelő telefonszámán vagy személyesen is készséggel állunk rendelkezésükre.